UNITAT DIDÀCTICA: La Granja.
CURS: P-5.
CURS: P-5.
DURADA: Un mes.
OBJECTIUS GENERALS :
· Representar i evocar aspectes de la realitat viscuda, coneguda o imaginada i expressar-lo mitjançant les possibilitats simbòliques que els ofereix el joc i altres formes de representació.
· Observar i experimentar en l'entorn proper amb curiositat i interès, interpretant-lo i fent-se preguntes que impulsin la comprensió del món natural, social, físic i material.
· Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic: iniciar el procés d'aprenentatge de la lectura i de l'escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
OBJECTIUS D'APRENENTATGE:
- Conèixer els animals de la granja (saber quin soroll fan, què mengen, que produeixen...).
- Conèixer el paper del granger.
- Aprendre a cuidar els animals de la granja.
- Saber les parts d’un animal.
- Conèixer els espais on habiten els animals.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
· Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
· Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
· Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència.
· Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
CRITERIS D'AVALUACIÓ:
- Sap reconèixer els animals de la granja i les seves característiques.
- Sap quin és el paper del granger.
- Sap cuidar els animals de la granja.
- Sap les parts d’un animal.
- Coneix els espais on habiten els animals.
CONTINGUTS D'APRENENTATGE:
- Descoberta de l’entorn:
- Observació i identificació dels elements de l’entorn: objectes i animals.
- Observació de les característiques i els comportaments d’alguns animals.
- Observació del paper del granger.
- Comunicació i llenguatge:
- Ús d’estratègies per aproximar-se a la seva lectura, com són la identificació de paraules significatives i usuals, el reconeixement de lletres, ús de les il·lustracions, gràfics i altres imatges que acompanyen els textos.
- Ús dels llenguatges audiovisuals i corporals com a objecte de diversió, de creació i d’aprenentatge a través de jocs lingüístics i expressius.
- Utilització d’instruments tecnològics, és a dir, TIC, i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació.
- Iniciació a la lectura i escriptura a partir de les noves tecnologies.
- Exploració i utilització del ratolí i teclat de l ‘ordinador per tal de realitzar activitats.
- Curiositat i interès per creacions visuals, literàries, audiovisuals, utilitzant estratègies per escoltar, mirar i llegir.
- Ús de llibres i multimèdies per divertir-se.
ACTIVITATS:
1. Presentar els animals de la granja i preguntar als alumnes què en saben.
2. Posar un CD amb sons d’animals i demanar als alumnes si saben quin animal és.
3. Portar imatges de diferents animals i diferenciar quins són de la granja i quins no.
4. Sortida a la granja.
5. Cuidem els animals (els hi donem menjar, els raspallem...).
6. Amb un fitxa, saber identificar les parts d’un animal.
7. Fer un mural classificant quins són animals de granja i quins no.
8. Anar a la granja i que els alumnes ens expliquin les característiques de cada animal.
RECURSOS:
- Imatges.
- CD.
- Animals.
- Estris.
- Menjar d'animals.
- Cartolines.
- Granja real.